Voice of Freedom Повна версія

Arto Luukkanen: Perussuomalaisten aika lähteä hallituksesta

· Politics

Perussuomalaisten entinen puoluesihteeri Arto Luukkanen vaatii Uuden Suomen blogissa perussuomalaisten lähtöä hallituksesta.

Hallituksella ei olisi enemmistöä eduskunnassa ilman perussuomalaisia.

Luukkanen viittaa kirjoituksessaan sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) luottamusäänestykseen. Hallituspuolue RKP äänesti tyhjää, minkä Luukkanen tulkitsee epäluottamuksen osoitukseksi myös muille perussuomalaisten ministereille ja hallitukselle.

Lisäksi epäluottamus kohdistuu Luukkasen mukaan myös niitä äänestäjiä vastaan, jotka äänestivät perussuomalaisia viime eduskuntavaaleissa.

– PS-ministereille pohdittavaa: miten luulette tämän nöyryytyksen jälkeen kentän ja näiden äänestäjien motivoituvan vuonna 2027? Luukkanen kirjoittaa.

– Kukaan ei tykkää siitä, että toistuvasti komennetaan koirankoppiin.

Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 88–74. Eduskunta äänesti vasemmistoliiton esittämästä epäluottamuslauseesta tiistaina täysistunnossa.

Hallitus on ollut sote-järjestöjen avustuksia koskevan kiistan keskellä, kun Rydman ilmoitti kiristävänsä avustuskriteerejä. Pääministeri Petteri Orpon (kok) mukaan uusista kriteereistä ei ole hallituksessa sopua. Hallitus keskusteli asiasta tiistaiaamuna ja päätyi Orpon esitykseen, jonka mukaan asia palautetaan uudelleen käsiteltäväksi.