Espoolaiskuskin teko järkyttää – Poliisi teki autosta löydön, joka vain korostaa piittaamattomuutta
Länsi-Uudenmaan poliisi kertoo vakavasta piittaamattomuudesta Espoontiellä.
Poliisi tiedottaa pitäneensä ratsiaa paikalla, kun kuljettaja teki u-käännöksen havaittuaan ratsian.
Lisäksi kuljettaja ajeli seuraavissa valoissa punaisia päin. Poliisi lähti epäilyttävästi ajaneen kuljettajan perään ja pysäytti tämän.
Puhallutuksessa selvisi, että kuljettaja ajoi päihtyneenä. Rattijuopon lisäksi auton kyydissä oli lapsi.
Rattijuopumuksen lisäksi asiasta kirjattiin törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
– Muistutamme, että jos kuljettajalla on pienikään epäilys omasta ajokunnosta, ei rattiin tule lähteä. Vaikka alkoholin määrä jäisikin alle rangaistavuuden rajan, voi poliisi keskeyttää ajon kuljettajan heikentyneen ajokyvyn takia, komisario Hannu Kontola muistuttaa tiedotteessa.