Kalervo Kummola jyrähtää tapaus Puljujärvestä – ”Hävytön temppu”
Jesse Puljujärven MM-kultamitali katosi viime viikon juhlahumussa. Jääkiekkoliiton kunniapuheenjohtajalla, kaikki Suomen maailmanmestaruudet sekä arvokisamenestykset mukana hengittäneellä Kalervolla Kummolalla on ”hämärä muistikuva”, että joskus aiemminkin on koettu kiekkomitalin katoaminen.
– Muistan, että kerran olisi ollut sellainen tapaus, mutta ei tule mieleen, kenen mitsku se olisi ollut, hän kertoo.
– Niitä mitalien nauhoja meni aikoinaan poikki ja sen takia joku hävisi joskus, mutta aina ne muistaakseni jostain löytyivät.
Kummolalla on napakka näkemys Puljujärven mitalin mahdollisesta anastuksesta.
– Hävytön temppu.
Osaatko sanoa, onko kiekkoväki tehnyt jotain erityistoimia mitalin palautumiseksi omistajalleen?
– En tiedä, mutta kyllähän mediakin on kehottanut palauttamaan mitalin. Luin jostain, että jos ei kehtaa itse tuoda, toimittaa sen jotain kautta, Kummola lausuu.
– Toivottavasti Pulju saa alkuperäisen mitalin takaisin, mutta jos ei sitä löydy, kyllä niitä uusiakin saa.
Kansainvälisen kiekkoliiton kautta?
– Niin.
Vaikka Puljujärven mitali katosikin karaokejuhlintaolosuhteissa, Kummola näkee Leijonien tuoreen kultahumuilun olleen asiallista.
– Juhlinta on hienostunut aika paljon vuosien saatossa. On opittu juhlimaan.