Etelä-Savon käräjäoikeus on vanginnut yhden ihmisen epäiltynä taposta Pieksämäellä.
Poliisi sai ilmoituksen Kuopiontiellä tapahtuneesta tappelusta juhannuksen alla torstaina 18. kesäkuuta. Tapahtumapaikalla oli useita ihmisiä, joista yksi oli loukkaantunut vakavasti.
Poliisipartio aloitti loukkaantuneen miehen elvytyksen, ja ensihoito jatkoi hoitotoimenpiteitä, mutta uhri kuoli ensiavusta huolimatta.
Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Satu Seppä ei ota kantaa siihen, käytettiinkö teossa teräasetta tai muuta välinettä.
Tapahtumien kulku on pääpiirteittäin poliisin tiedossa. Seppä kuitenkin kuvailee tapahtumaa epäselväksi tilanteeksi, jota tutkitaan tapon lisäksi myös tapon yrityksenä ja pahoinpitelynä. Poliisi tutkii muiden epäiltyjen osuutta tapahtumiin.
Epäilty vangittiin sunnuntaina 21. kesäkuuta. Tapauksen vuoksi ei ole vangittu muita ihmisiä.