Nyt meni hermo – Valokuvaajien toiminta pöyristytti MM-ottelussa
Saksan päävalmentaja Julian Nagelsmann ei voinut sietää valokuvaajien toimintaa Norsunluurannikko-ottelussa.
Ennen MM-otteluiden alkua joukkueet kokoontuvat riviin kuuntelemaan kansallishymnejä. Myös vaihtopenkkien luona joukkueiden taustahenkilöt, kuten valmentajat asettuvat riviin.
Nagelsmannin keskittyminen vaikutti kuitenkin herpaantuneen, kun valokuvaajat ikuistivat hänet hymnin aikana kuviin poikkeuksellisen läheltä.
– Tuntuu kuin he haluaisivat kuvata nenäkarvojani, Nagelsmann avautui ottelun jälkeen.
Nagelsmann ei ole ainoa päävalmentaja, joka on pannut asian merkille. Samaa virkkoi myös Englannin luotsi Thomas Tuchel.
– Pyydän, että Fifa muuttaisi valokuvaajien käytäntöjä ja heidän paikkojaan. En näe edes pelaajiamme valokuvaajien takaa. Kansallishymni on hetki, jonka haluaisin kokea pelaajien kanssa yhdessä, Tuchel sanoi Marcan mukaan.
– MM-avausottelu oli erityinen hetki, mutta 50 valokuvaajaan seisoi puolen metrin päässä minusta. Se pilasi hetken.
Nagelsmann komppasi maanmiestään.
– Kansallishymni on tunteikas hetki. Elämme sen hetken yhdessä pelaajien kanssa. Valokuvaajien takia ei näe yksinkertaisesti mitään, mitä kentällä tapahtuu silloin.
Nagelsmannin johtama Saksa kaatoi Norsunluurannikon 2–1 lauantai-iltana.