Urheilu

Serena Williams teki paluun – Näin kävi

Serena Williams teki paluun – Näin kävi

Serena Williams teki paluun lähes neljän vuoden tauon jälkeen. Edellisen kerran hän pelasi kilpatennistä syksyllä 2022 US Openissa.

Odotettu paluu tapahtui Queen’sin ruoholla, nelinpelissä. Williamsin parina operoi Victoria Mboko, joka on WTA:n kaksinpelirankingissa sijalla yhdeksän.

Villillä kortilla turnaukseen päässeet Williams ja Mboko löivät kolmanneksi sijoitetun parin Nicole Melichar-Martinez/Erin Routliffe erin 7–6, 6–2 ja etenivät kahdeksan parhaan joukkoon.

”Uusi kappale”

Queen’s Club on perinteikäs ruohotenniskehto Lontoossa, West Kensingtonin kaupunginosassa. Queen’sin mestaruudesta pelattiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1881.

– Queen’s Club tuntuu oikealta paikalta aloittaa tämä uusi kappale, Williams kommentoi aiemmin sosiaalisessa mediassa.

– Palaan innoissani kilpailemaan yhdelle urheilun ikonisimmista areenoista.

Williamsin osallistumisesta keskikesällä pelattavaan Wimbledoniin, kauden toiseen Grand Slam -turnaukseen, liikkuu ainoastaan huhuja. Ensi viikolla hän pelaa joka tapauksessa Berliinissä nelinpeliä.

– Minusta tuntuu, että tarvitsen luultavasti pikkuisen treeniä, jos haluan pelata kaksinpeliä, Williams lausui BBC:n mukaan.

– Katsotaan, tuleeko niin tapahtumaan. Jos ei, se ei ole minun tieni juuri nyt.

Williams, 44, on voittanut urallaan kaksinpelissä peräti 23 Grand Slam -turnausta, viimeisen vuonna 2017. Kun nelinpeli ja sekanelinpeli lasketaan mukaan, GS-voittojen yhteismäärä on 39.

Olet saattanut jäädä paitsi