Trumpin lähettiläältä kylmäävä viesti Grönlannille
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin lähettiläs Jeff Landry vihjaa viestipalvelu X:ssä, että Yhdysvalloilla voisi olla heidän itsenäisyyspäivänään 51.osavaltio.
Hän toivottaa viestissään aluksi Grönlannin saaren ihmisille hyvää kansallispäivää.
– Kun Amerikka lähestyy 250:tta itsenäisyyspäiväänsä, liitymme vapauden ja mahdollisuuksien juhlintaan. Ehkä Amerikan 251. syntymäpäivää voisi juhlia sen 51. osavaltiolla, Landry lisää.
Vuoden alussa Trump vaati Tanskaa luovuttamaan Grönlannin saaren Yhdysvaltojen haltuun.
Expressen -lehden mukaan Trump on toistuvasti sanonut, että Yhdysvalloilla ”täytyy” olla Grönlanti.
Viime kuussa Trump jakoi Truth Socialissa kuvan, jossa hän tuijottaa alas Grönlannin Tasiilaqin kaupunkiin. Kuvan vieressä lukee "Hei, Grönlanti!".