Urheilu

Tunteet kuumenivat pesiksen kärkiottelussa

Tunteet kuumenivat pesiksen kärkiottelussa

Vimpelin Veto oli totutun vahva isäntä Saarikentällä. Sinivalkoiset kaatoivat miesten Superpesiksessä Tampereen Manse PP:n toisen kotiutuslyöntikisan jälkeen 2–1 (5–1, 3–4, 6–5).

Viimeisen tylyn niitin ottelulle iski Veto-lukkari Ville Soini, jonka kolmospuolen lyönti painui Mansen kolmoskoppari Perttu Ollin tontilta Savonjokeen tavallisen juoksun ja kunnarin arvoisesti.

Soini oli luonnollisesti tyytyväinen pommiinsa.

– Olihan se arvokas lyönti, mikä tuntuu hyvältä, vaikka olikin periaatteessa vain yhden juoksun lyönti. Paikka oli kuitenkin suunniteltu, tiesin siellä olevan tilaa.

Soini löi numerolla neljä, sisäpelivastuu on lisääntynyt vähitellen. Mies on siitä mielissään.

– Haluan olla ratkomassa pelejä myös mailanvarressa, eli vastuu kelpaa.

Isäntien juoksukukkona hääräsi jälleen kerran Henri Puputti. Kunnarin ja neljä tavallista juoksua niitannut jokeripaita ei silti nähnyt pelkkää hyvää.

Veto-kapteenia harmitti otteen lipeäminen toisella jaksolla 3–0-johdosta.

– Pelimme lopahti siinä tilanteessa anteeksiantamattomasti, siinä tuli jostain syystä ulospuhallus. Toki kunnia Manselle, he löivät hyvin toisella jaksolla ja ansaitsivat sen.

”Olimme sitkeitä”

Tunteetkin kävivät välillä kuumina, kun kärkijoukkueet pelasivat isoista pisteistä. Mansen Matias Paananen kuittasi keltaisen kortin erimielisyydestään syöttötuomari Ari Kiviniemen kanssa.

Mansen ykkönen oli kaksi juoksua lyönyt Perttu Ruuska.

– Tiukka peli. Olimme varsinkin toisella jaksolla sitkeitä, nousimme takaa ja menimme edelle.

– Voitto lipesi kotareissa, kumpikin löi hyvin. Homma meni lopulta näin.

Veto johtaa sarjaa. Manse on kolmantena.

Olet saattanut jäädä paitsi