Keha-keskus eli työllisyys-, kehittämis- ja hallintokeskus arvioi joutuvansa irtisanomaan 71 työntekijää.
Irtisanomisista 2 kohdistuu yleishallinnon tehtäviin ja 69 työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalan tehtäviin, keskus kertoo tiedotteessaan.
Neuvottelut alkoivat toukokuun alussa. Neuvotteluesityksen perusteella vaarassa oli 88 työpaikkaa.
Yhteistoimintaneuvottelut käytiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Taustalla ovat valtion säästötoimenpiteet.
Keha-keskus on valtion asiantuntijavirasto. Se tukee muun muassa työllistymistä, kotoutumista, digitalisaatiota ja tiedolla johtamista sekä vastaa elinvoimakeskusten kehittämis- ja hallintopalveluista.
Keha-keskuksen asiakkaita ovat myös keskeiset ministeriöt.