Väite: Valtteri Bottaksen tiimi tekee huippukaappauksen
Red Bullin pääinsinööri Paul Monaghan jättää tallin, racingnews365-sivusto uutisoi.
Sivuston mukaan Monaghan siirtyy johtotehtäviin Cadillacin F1-tallin insinööriosastolla.
Monaghanin lähtöä tallista ei ole ilmoitettu vielä virallisesti. Sivuston mukaan Monaghanin siirto Cadillacille onnistuisi pakollisen karenssin takia aikaisintaan vuoden päästä.
Toteutuessaan Cadillac saisi erittäin kovan vahvistuksen joukkoihinsa. Täksi kaudeksi lajissa debytoinut talli on ollut odotetun heikko ensimmäisellä kaudellaan. Auto on paitsi hidas, myös epäluotettava. Sergio Perez ja Valtteri Bottas ovat tekemättömän paikan edessä.
Kato käy
Ovi on käynyt Red Bullilla viimeisen reilun vuoden aikana tiuhaan. Tallipomo Christian Horner sai potkut viime kesänä. Sen jälkeen johtoportaasta on poistettu Helmut Marko.
Max Verstappenin luottomies, kisainsinööri Gianpiero Lambiase siirtyy puolestaan McLarenille. Aiemmin brittitiimiin siirtyi pääsuunnittelija Rob Marshall ja päästrategikko Will Courtenay.
Nimekkäimmän kaappauksen teki Aston Martin, joka hankki Adrian Neweyn pääsuunnittelijakseen.
Myös Verstappenin jatko tallissa on on epävarmaa. Nelinkertaisen maailmanmestarin osalta suurin ongelma on kuitenkin nykyinen F1-auto, jota Verstappen on kertonut inhoavansa avoimesti. Uudet moottorisäännöt eivät ole lainkaan miehen makuun.