Asiakkaille kerrottiin katkosta S-marketissa ja sitten pimeni: ”Ihmeellinen tilanne”
Iltalehden lukijan kauppareissu keskeytyi, kun sähkökatko pimensi S-marketin Joensuun Niinivaarassa. Kaupan äkillinen muodonmuutos pisti mielikuvituksen liikkeelle.
– Oli vähän ihmeellinen tilanne ja siinä kaverin kanssa vähän vitsailtiin, että tämä on vähän niin kuin tällainen 24h kaupassa -haaste, että meni pimeäksi, lukija kertoo.
Sähkökatko kesti lukijan arvion mukaan noin viitisen minuuttia. Kaupan hyllyjen välissä oli pimeämpää kuin ulkona.
Työntekijät ilmoittivat kassojen sulkeutumisesta ennen kuin valot sammuivat. Asiakkaille kerrottiin myös sähkökatkosta etukäteen.
– He sanoivat että kohta tulee sähkökatko, ja sitten ne valot sammuivat.
Vinkkaajan ostosreissuun sähkökatko ei hirveästi vaikuttanut.
– Kyllä me siellä vähän kierreltiin ja mietittiin, että ostaisiko sitä vielä jotain.
Pohjois-Karjalan Osuuskaupan Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Petri Vähä kertoo, että sähkökatkos oli suunniteltu, sillä kaupan sähköpääkeskus vaihdettiin.
– Kyseessä on 24H auki oleva yksikkö, joten vaihtotyö ajoitettiin mahdollisimman hiljaiseen aikaan.