Mies puukotti nukkuvan vaimonsa hengiltä Kotkassa
Kimmo Petteri Efraim Järvisalo, 62, riisti puolisonsa hengen Kotkassa 15. toukokuuta 2025.
Kymenlaakson käräjäoikeus on tuominnut Järvisalon taposta kymmeneksi ja puoleksi vuodeksi vankeuteen.
Silmitön veriteko tapahtui avioparin yhteisessä kodissa Karhulassa. Pitkässä avioliitossa oli aiemminkin ollut väkivaltaa sekä uhkailua.
Tekopäivän iltana asunnossa oli katsottu miesten jääkiekon MM-kisoja, juotu alkoholia ja riidelty.
Illan aikana Järvisalo iski vaimoaan vatsaan asunnon makuuhuoneessa. Sängyllä maannut nainen oli täysin puolustuskyvytön.
Väkivallanteon jälkeen Järvisalo vahingoitti myös itseään. Sitten hän haki apua naapurilta.
Järvisalon vammat vaativat tehohoitoa. Teho-osaston sairaanhoitaja todisti käräjäoikeudessa, että Järvisalo oli myöntänyt tappaneensa vaimonsa.
Hän oli kertonut sairaanhoitajalle puolisonsa uskottomuudesta ja lisännyt:
– Ei se ole syy tappaa, mutta alkoholi teki tehtävänsä.
Kymenlaakson käräjäoikeus piti selvänä, että Järvisalo on tappanut vaimonsa. Rangaistusta ankaroitti se, että kyse on ollut lähisuhdeväkivallasta.
Kimmo Järvisalon on korvattava uhrin omaisille aiheuttamastaan kärsimyksestä yhteensä 23 500 euroa. Hänen on korvattava valtiolle oikeudenkäyntikuluja noin 35 000 euroa.
Tuomio ei ole lainvoimainen.